Kdybyste si chtěli vyzkoušet skupinový trénink pod mým vedením koukněte ZDE
Jsi na váškách a máš nějaký dotaz? Napiš mi
Crossfit
Crossfit je asi nejznámější silové a kondiční cvičení, jehož cílem je celkový rozvoji cvičence. Crossfit může být velmi dobrou pomůckou při objevování vašich fyzických limitů, které každým následujícím tréninkem překonávat. Minimálně se o to budete snažit :). Díky všestrannému zaměření vás Crossfit dokáže připravit na maraton, extrémní překážkové běhy, triatlon a mnoho dalšího. Jeho nejsilnější zbraň jsou funkční cviky, které jako zátěž využívají hlavně z lidského těla a různých posilovacích pomůcek. Díky této všestrannosti, nejste omezování na posilovny a jejich posilovací stroje. Tím nechci říct, že je na nich něco špatného, každého baví něco jiného.
Součást tréninku, který zažijete na Crossfitu je vysoká intenzita, funkční cviky a velká rozmanitost tréninkového vedení.
Jedna z největších výhod toho tréninku je jeho flexibilnost. A to jak v místě, kde bychom chtěli cvičit, tak ročním obdobím či časem. Hlavní plus je flexibilnost v úrovni cvičenců. Což nám dává možnost spolu cvičení několika cvičenců s různými úrovněmi. Jediné co se mění je počet, váha, nebo provedení cviku (lehčí provedení). Nejvíce převažují cviky, které využívají zátěž vašeho těla (kliky, angličáky, kris - kros a mnoho dalšího)
Crossfitový trénink se může řídit podle časového intervalu (nejčastější případ), ale i bez něj se dá bez problému udělat výživná hodina, která se bude řídit počtem opakováním.
U crossfitu je krásné to, že dokáže dostat do formy jak fotbalistu, hokejistu, plavce, nebo obyčejného IT. Crossfit se na nic nespecializuje a využívá všechny tréninkové styly, které najdete ve všech sportech. Můžete vést trénink v bazéně, nebo si jít zaběhat na ovál, je libo kopečky není problém. A co když nemám čas a chci jít do posilovny? I zde můžete zažít kouzlo crossfitu. Jediné omezení je trenérova představivost. Vždy a všude se dá cvičit. Crossfit je tedy zacílený na celkový rozvoj ve všech směrech.

Už jsem v článku použil frázi „FUNKČNÍ TRÉNINK“, který je součástí a hlavní vlastností crossfitu. Ale co to vůbec je?
Při klasickém cvičení na posilovacích strojí, dochází k izolovanému posilování. Což nám způsobuje posilování pouze v jedné dráze. Dochází tedy k nárůstu síly pouze v tomto pohybu (obrazně řečeno). Výhoda funkčního tréninku je odstranění této nežádoucí vlastnosti a snaží se využívat přirozené pohyby, které jsou součástí běžného života anebo byly součástí. Přece jen se populace víc a víc spoléhá na techniku.
Jak tedy vypadá taková hodinka Crossfitu
Jako první je nutná 5 - 10mintuvvá dynamická rozcvička. Po zahřátí svalu, přejdeme na hlavní náplň tréninku což je „WOD“ (Trénink dne z anglického Workout Of the Day). Je to vlastně trénink, který si naplánujete pouze na ten den. WOD se časově liší a je vázaný pouze na trenérovi jak trénink rozvrhne. Po odcvičení hlavního tréninku následuje vychladnutí, uklidnění dechu a strečink.
Co je potřeba k navštívení hodiny Crossfitu?
Určitě doporučuji kvalitní odpruženou obuv, jelikož je velice pravděpodobné, že budete na hodině skákat. Dále dostatek pití (já preferuji čistou vodu). A nesmíme zapomenout na ručník, jelikož potit se určitě budete :)