Asi jako první mě zaskočila informace, kterou jsem se dočetl na spousty stránek, že se má jednat o tréninkový plán i pro začátečníky. Já s tím nemohu souhlasit. Protože se jedná o domácí cvičení, tedy cvičení pomocí videa bez člověka, který vás může kontrolovat či opravovat. A připočteme-li k tomu intenzivní tempo (rychlé). Hrozí u začátečníka nesprávné provádění cviku a tedy možnost zranění. Pokud by začátečník si tento program chtěl opravdu vyzkoušet, raději si cviky doopravdy nastudujte, vyzkoušejte několikrát pomalu, dokud nebudete mít jistotu ohledně správného provádění cviku. Pak můžete cvičit v tempu podle videa. Další věc proč si myslím, že by to neměl zkoušet člověk nepolíbený sportem, je jeho fyzická kondice. Tento styl tréninku je opravdu na fyzičku a člověk, který NIKDY nic nedělal, umře po minutě cvičení…. Upřímně mě by to spíš odradilo, než motivovalo. Nikdy nezačínáme od vrchu ne? Ale hezky od základu. Vždyť i barák bez základu nemůže stát. Proto doporučuji si aspoň nějakou fyzičku vybudovat třeba jen běháním jízdou na kole plavání, nějakou skupinovou hodinou či cvičením s kamarádem.Ale určitě je insenity určen pro lidi, kteří mají rádi výzvy a chtějí vědět, jak na tom jsou. Plus určitě pomůže od stereotypu, který asi časem nastane u každého. Dále je určitě vhodný pro lidi, kteří "nemají" čas anebo nechtějí navštěvovat skupinové hodiny či chodit do posilovny.
Pro koho naopak není určen!
Určitě by toto cvičení neměli absolvovat lidi, co nejsou úplně fit a hlavně ne lidi co mají srdeční problémy, zde už to není legrace. Každý by měl poslouchat své tělo a určitě nejít přes bolest, myšleno tu špatnou bolest. Protože bolest tu cítit budete :). Nepotěším ani nadšené ženy, které čekají potomka, protože ty by si tento styl tréninku měli nechat, až budou opět jen oni sami. Insanity není pro lidi, kteří nemají rádi dřinu a chybí jim pevná vůle. V insanity jde hlavně o dřinu, ale výsledky jsou.
Proč to funguje a proč stačí jen 30minut.
Ono není ani tak důležitý těch 30minut. Na internetu je spousty článku, kde to podkládají léty výzkumu. Ale co je určitě hlavní, je vaše tepová frekvence. V tomto tréninku, byste měli být ve vašem horním limitu a držet se tam co nejdéle. To způsobí „nakopnutí“ metabolismu. Při takovém nakopnutí pálíte tuky i několik hodin po cvičení.
Co jíst během Insanity
Ani nejlepší trénink na světě vám nepomůže zhubnout, když nezměníte stravovací návyky. Je důležité jíst vyváženě (Bílkovin 15 - 25%, Sacharidy: 60 - 75% a Tuku 15-20%). Nemusíte držet drastické diety, ani bych je u toho tréninku nedoporučoval. Ale hlídat si váš bazální metabolismus, ke kterému přičíst samozřejmě vaší aktivitu…. V jednoduchosti vyhýbat se pečivu nejíst sladké na večer, nepřežírat se, jíst zdravě a hlavně pravidelně. Spoustům lidem pomůže jen těch to pár základní informací. A tu pravidelnost extra zdůrazňuji!!
Co potřebujete k Insanity
Jak jsem už psal, jedná se o cvičení převážně s vlastní vahou. Takže jako první potřebujete své tělo. Určitě bych doporučil nějakou kvalitní odpruženou obuv, z důvodu ochrany kloubu. Vhodná by byla místnost s měkkou podlahou, nebo minimálně cvičební podložkou, opět kvůli zmenšení otřesu na klouby. Určitě si k sobě vezměte ručník a dostatek tekutiny. Protože se budete potit jako prasátko :) což je cíl.
Můj osobní názor na insanity
Podle mého je to pouze další trik jak z lidí vylákat další peníze za spousty DVD, knížek atd. Na internetu jsem našel spousty produktu s motivem Insanity či oblečení, abyste byli v "rodině" atd.
Na druhou stranu musím uznat, jak dobře mají zorganizovanou propagandu, ohledně toho jak je tento program nejlepší a jak vám může pomoct. Můj názor dokládá i zajímavá cenovka jeho DVD kolekce a to 1800kč (což si myslím, že za DVD je docela dost). Samozřejmě neodsuzuji tento tréninkový program. Je pravda, že lidi za shození pár kil zaplatí zlatem… aby to fungoval, musíte makat.
Bez dřiny to nikdy nepůjde.
Příklad
Pondělí: Fit test
Úterý: Intenzivní kardio na horní a spodní část těla
Středa: Intenzivní TABATA převážné na střed
Čtvrtek: Mix karida se silovým tréninkem
Pátek: Intenzivní kardio celého těla
Sobota: Zaměřený na protahování s lehkým kardiem
Neděle: Regenerace
Kdybyste si chtěli vyzkoušet skupinový trénink pod mým vedením koukněte ZDE
Jsi na váškách a máš nějaký dotaz? Napiš mi
Pro koho je určen
Insanity
Dneska se podíváme na zoubek v Americe celkem známému druhu tréninku, ale u nás poměrně tajemnému názvu Insanity. Dobří angličtináři si to jistě ihned přeloží :). Podle videí a různých článků na internetu se má jednat o "Šílený" trénink. Já jsem si ho vyzkoušel na vlastní kůži a se svými zkušenostmi vás rád seznámím.
Co to vlastně Insanity je?
První bych chtěl říct, že se nejedná úplně o novinku, jak by si někdo mohl myslet.  Jsou to pouze poskládané různé druhy tréninkové metody jako je TABATA a HIIT.
Jak jsem psal výše Shaun T. má několik programu, ale základ je vždy podobný. Prvních cca 5 minut jsou cviky jednodušší a zaměřený na rozehřátí těla, mají připravit tělo na zátěž. Pak probíhá samotný trénink často 3 - 5 minut, bez přestávky, následně 30s přestávka. Trénink je zakončen 2 - 3 minuty protahovacími cviky, (což si myslím, že je někdy málo). Kdo nemá rád kardio cvičení, ani nemusí číst dál, jelikož kardio je tu skoro každý den. Říkám skoro každý den, ale ono to je vlastně každý den :). Jeho tréninkové výzvy obsahují spousty zbytečných „pod“ názvu. V základu v prvním dnu, nebo taky startovací den, děláme Fit test. Který nám dává informaci, o kolik jsme se zlepšili od posledního tréninku. On má sice předefinované nějakých osmu cviku, ale podle mého si může každý z vás vymyslet své. Nejzákladnější dřepy, angličáky, sed-leh, hrazda, kliky, různé modifikace. Prostě cviky, ve kterých se chcete zlepšit. Třeba tam můžete zařadit i běh. Test probíhá nastavení jedné minuty, po kterou budete daný cvik dělat, (poctivě a pořádně) číslo si zapíšete pro budoucí porovnání. Tento test opakujete každých 14dní. Abyste viděli pokrok. Další dny už jsou rozvrženy zajímavěji a podle jeho videa také nazvány speciálními názvy. V základě se jedná o střídání vysoce intenzivního cvičení rozděleného na dny.
Jak má trénink vypadat
Insanity by vám měl vaší fyzičku posouvat směrem na horu. Je zde vymyšlena celkem zajímavá věcička ohledně přehledu vašeho zlepšování. Cvičíte v maximálním tempu, co dokážete a když už opravdu nemůžete, kouknete na čas a zapíšete na tabuli nebo do notýsku. V dalším týdnu, kdy pojedete stejný trénink, se budete snažit tento čas překonat aspoň o sekundu či dvě. Je to celkem super motivační nápad, když cvičíte sami. Insanity je navržen pro domácí cvičení a hlavně pouze s vlastní vahou, maximálně nějaké lehké jednoruční činky (2-3kg). Z pohledu investic do pomůcek jsme na nízké částce
Vymyslet ho fitness trenér Shaun Thompson, který spolupracoval se společnosti Beachbody, zaměřenou na domácí tréninky. Shaun T. má několik programu, které se liší stylem tréninku či jeho délku. Asi nejznámější jsou "Max30“ a "T25“.