Skládá se
1) 84,4% vody
2) 14,5% sacharidů
3) 0,6% tuků
4) 0,2% proteinů
Obsahuje
1) Minerály: Jablko ve slupce obsahuje více než 30 minerálních látek. Například: vápník, fosfor, železo či hořčík, které jsou nezbytné pro stavbu kostí. Proto by se jablko nemělo loupat.

2) Enzymy: Ovlivňují činnost zažívacího ústrojí, působí příznivě při zažívání, žaludečních a střevních potíží. Normalizují střevní mikroflóru, pomáhají trávení, šetří slinivku břišní obsahem látek podobných inzulinu.

3) Fruktóza: Sladkou složkou jablka je fruktóza, jednoduchý cukr, který se ale rozkládá spolu s jablečnou vlákninou v těle pomaleji, a udržuje hladinu cukru v krvi stabilní.

4) Pektin: V žádném jiném plodu není obsažen v takovém množství. Rozpustná vláknina (pektin) brání rozvoji škodlivých mikroorganismů, podporuje střevní peristaltiku a vylučování toxinů z těla, a předchází tak vzniku rakoviny.

5) Vitaminy: Jablko obsahuje vitamin A, vitamin B, kyselinu listovou (důležitou pro těhotné ženy), vitamin C, vitamin E a další.

6) Flavonidy: Pigmentové látky, které výrazně snižují riziko srdečních chorob.

7) Draslík: Poměrně vysoký obsah draslíku činí z jablek velmi vhodný lék na srdce. Draslík pomáhá udržovat správnou hladinu vody v těle, působí na správnou funkčnost ledvin a svalů.

8) Vláknina: Zlepšuje činnost střev, částečně pomáhá snižovat cholesterol a působí blahodárně na odvodnění organismu. Je obsažena hlavně ve slupce, proto jablka zbytečně neloupejte. Jedno jablko obsahuje až 5 g vlákniny.

9) Voda: Každé jablko obsahuje až 85 % vody.

10) Antioxidanty: Jablka jsou zdrojem pozitivně působících antioxidantů, obsahují velmi málo tuku (0,4 g na 100 g) a jsou bez cholesterolu. Antioxidanty jsou důležitou součástí jídelníčku v boji proti rakovině.
1) Jablko poslouží jako skvělá zdravá svačinka, neboť spolehlivě uhasí díky obsaženým kyselinám žízeň a zároveň zasytí a dodá energii.
2) Zlepšuje zažívání a podporuje činnost mozku.
3) Jablka mají také blahodárný účinek na váš metabolismus.
4) Přívětivě působí na dýchací cesty, pomáhá léčit záněty dýchacího ústrojí.
5) Konzumace jablek napomáhá při snižování škodlivého cholesterolu.
6) Syrová i dušená jablka jsou dobrá proti zácpě a gastroenteritidě.
7) Látky v nich obsažené zpomalují proces stárnutí.
Na co všechno je jablko dobré?
1) Jablečný džus zlepšuje fungování srdce.
2) Jablečný ocet napomáhá k redukci tělesného tuku a také napomáhá k odstraňování
    akné.
3) Čerstvé jablko působí proti kašli a bolestem na hrudníku.
4) Neoloupané jablko působí blahodárně na dásně.
5) Jablečný čaj nebo koupel s vůní jablek pomáhají při problémech se spánkem a mají 
    relaxační účinek.
I různě zpracovaná jablka nám prospějí:
Jsi na váškách a máš nějaký dotaz? Napiš mi
Jablko nad zlato
Pro spousty lidí z České republiky a možná ne jen z České republiky, je jablko jen obyčejné ovoce, kterého je všude dostatek. Myslíte si, že je tomu skutečně tak a že jablko je opravdu tak obyčejné? Jak říká stará lidová moudrost: stačí jedno jablko denně a nebudeš potřebovat lékaře. Myslíte si, že je to mu opravdu tak? Koukneme se na co vlastně to "naše" jablko je, z čeho se skládá a co nám nabízí.